Slow Living Training

De unieke mix van mindfulness & zelfcompassie

6 weekse training- start op 31 mei

Door te oefenen met Slow Living, oefen je met een andere levenshouding. Waardoor je beter om kunt gaan met stress, onrust, je eigen kritische stem, overprikkeling.
Je oefent met mindfulness en zelfcompassie.

6 weken op donderdagavond 20.00u – 22.00u

Start op 31 mei – in Nijmegen Centrum

Wat leer je in deze training?

  • Leven met aandacht en minder leven op de automatische piloot
  • Liever zijn voor jezelf, vooral in lastige situaties
  • Op een andere manier omgaan met stress en drukte in je hoofd en je lijf
  • Je grenzen helder kunnen voelen en aangeven
  • Je kunt beter loslaten en je hebt minder oordelen
  • Je herkent de kritische stem in je hoofd en kunt zachter en minder oordelend naar jezelf zijn
  • Bewust zijn van je gedachtepatronen, reacties, emoties en lijf
  • Je kunt je beter concentreren, je hebt meer focus op wat jij belangrijk vindt
  • Je geniet intenser en bewuster
mindfulness training

Voordat je het doorhebt ben je aan het piekeren over iets wat er is gebeurd of maak je je zorgen over iets wat nog moet komen. 

In deze 6 weekse training leer je om opmerkzaam te zijn over je gedachten. 

Hierdoor ben je in staat om bewust keuzes te maken, in plaats van automatisch te reageren. 

Doordat je je hier bewust van bent, heb je sneller door wanneer je je gestresst voelt en ga je anders om met gedachtepatronen die niet helpend zijn.

Reactie van een deelnemer:
"Ik merk zoveel verschil, in de kleine dingen van de dag. Door de fijne en simpele oefeningen die we aangereikt kregen lukt het me nu vaker om even te stoppen, even bewust te zijn van wat ik aan het doen ben en voelen wat ik nodig heb. In plaats van dat ik altijd maar doorrende en mezelf geen rust gunde."

Praktische informatie

De training duurt 6 weken.

Donderdagavond van 20.00u – 22.00u

31 mei, 7 juni, 14 juni, 21 juni, 28 juni, 5 juli

De plek waar we samen komen is in Anahata, centrum voor yoga en meditatie in Nijmegen. Adres: Van Trieststraat 14, Nijmegen (zijgebouw van de Titus Brandsmakerk, vlakbij het Keizer Karelplein en Centraal Station)

Ook goed te bereiken met openbaar vervoer: 10 minuutjes lopen vanaf Station Nijmegen!

mindfulness zelfcompassie

Reacties deelnemers vorige rondes:

“Het was een erg warme plek om samen te mogen oefenen. Ik heb geleerd welke manieren van mindfulness bij mij passen. Ik merk verschil in ademhaling, ik adem nu vaak lager in mijn buik en rustiger. Ik herken eerder de signalen van mijn lijf door de oefeningen. En ik kan beter de gedachten en gevoelens observeren en ze laten zijn zoals het is. Ik vind jou een erg vriendelijke en warme trainster, je had veel respect voor het proces van ieder en bracht waar nodig luchtigheid en humor in de training. 
– J.

“Ik heb de training als erg fijn ervaren. Het was best een stap voor mij omdat het onbekend terrein was, maar ik ben zo blij dat ik mee heb gedaan. Ik had bij veel dingen nog nooit stilgestaan, bedankt voor de praktische oefeningen die me echt helpen om meer in het nu te zijn. Ik ben me meer bewust de gedachten in mijn hoofd en ik laat me er niet meer zo door meeslepen. Ik heb het gevoel dat ik er meer mag zijn en dat ik er toe doe. “
– L.

“Het was heel fijn! Het was best even wennen om soms te verlangzamen, maar ik voelde als een groot cadeau dat ik mezelf heb gedaan. Zo fijn om zo aandachtig met mezelf bezig te zijn. Ik neem het gemakkelijk mee in de rest van de dag, ik kan meer genieten en ben minder aan het haasten “
– M.

“Het was een erg warme plek om samen te mogen oefenen. Ik heb geleerd welke manieren van mindfulness bij mij passen. Ik merk verschil in ademhaling, ik adem nu vaak lager in mijn buik en rustiger. Ik herken eerder de signalen van mijn lijf door de oefeningen. En ik kan beter de gedachten en gevoelens observeren en ze laten zijn zoals het is. Ik vind jou een erg vriendelijke en warme trainster, je had veel respect voor het proces van ieder en bracht waar nodig luchtigheid en humor in de training. 
– J.

“Erg fijne training. Ik ben liefdevoller naar mezelf toe, ik voel me positiever. Jij bent een erg betrokken en open trainster, fijn de balans tussen de verschillende oefeningen! “
– B.

“Ik heb de training als heel prettig ervaren. Ik merkte hoe het fijn het was om even niets te hoeven, zo midden in de week. Om de focus op mezelf te leggen en daarmee mijn zelfbewustzijn te vergroten. Het resultaat is dat ik vaker een moment van bezinning inplan en beter voor mezelf zorg. Ik sta vaker stil bij het moment. Hoe ik me voel. Ik zorg beter voor mezelf door vaker even naar buiten te gaan of mijn ogen te sluiten en bewust te zijn van mijn ademhaling. Stress herken ik sneller en ik grijp eerder in om die “gejaagdheid” aan te pakken. Het lukt niet altijd en ik word daar niet gefrustreerd van. Dank je wel voor je liefdevolle en respectvolle benadering!
– K. 

“Ik vond de training erg goed! Ik heb veel meer rust, ik ben me meer bewust van de balans spanning / ontspanning. Ik neem gemakkelijker even een pauze, ik gun het mezelf meer en kan beter loslaten. “
– S.

Prijs

177
  • 6 keer op donderdagavond Slow Living Training
  • Werkboek en begeleide audio oefeningen voor thuis
  • Online community waarin je praktische tips, oefeningen en inspiratie krijgt

In termijnen betalen is ook mogelijk, stuur me dan even een berichtje via dit formulier

"Mindfulness is bewust aandacht geven aan het het huidige moment, zonder daarover te oordelen"

Of wil je nog graag meer informatie of iets vragen? Laat hieronder je bericht achter. 

Of stuur me een whatsapp berichtje op 06-20957599