Gezien in:

flow magazine mindfulness weekend pers tijdschrift
santé magazine tijdschrift mindfulnessweekend slow living weekend retraite pers

Slow Living Weekend

3 of 4 dagen lang jezelf onderdompelen in rust, mindfulness en aandacht voor jezelf.

Voel je de behoefte om tijd te nemen voor jezelf, om even stil te staan…?
Even uitzoomen.
Ruimte hebben voor dat wat er aandacht nodig heeft. 
Met liefde en zachtheid. 

Neem de tijd om jezelf te ont-moeten

Tijd om naar binnen te keren

We zijn met een kleine groep dit weekend samen, in een veilige setting. Het is een weekend waarin je jezelf kunt ont-moeten, waarin er ruimte is om naar binnen te keren, wat leeft er in jou? Een weekend om even stil te staan, aandachtig te zijn. Tijd voor jezelf, tijd voor verlangzamen. 

We oefenen met mindfulness, met aandachtig zijn. Voor je binnen- en buitenwereld. Het is stimulerend en inspirerend om dit samen te doen. Je zult merken dat je dan minder gemakkelijk afgeleid bent dan wanneer je alleen bent. 

Dit weekend hoef je helemaal niks te doen, je wordt helemaal ontzorgd: er wordt biologisch en vegetarisch voor je gekookt.

Een weekend vol rust, aandacht voor jezelf, en het bos naast de deur.

Breathe en go slowly...

Programma

Er is in het weekend een mooie balans tussen meditaties, mindful bewegen (milde vorm van yoga waarin elementen van mindfulness wordt toegepast)stiltewandelingen/bosbadenmaaltijdendelen en veel tijd voor jezelf. Tijd voor jezelf waarin je precies kunt doen wat goed voor je voelt; misschien een mooie wandeling maken in de prachtige natuur, genieten van de stilte met een warm kopje thee in je hand, een boek lezen, schrijven, of eens lekker niksen.

Tijdens het weekend kun je zelf beslissen waar je wel en niet aan meedoet. Er wordt een programma aangeboden, en jij kijkt waar je op dat moment behoefte aan hebt. In dit weekend mag je oefenen met heel goed naar jezelf luisteren, naar jouw behoeftes.

Het programma ziet er ongeveer zo uit:

Dag 1

17:00u rustig aankomen 
17:30u welkomstcirkel
18:00u diner
20:00u meditatie

Dag 2

8:15u mindful bewegen
9:00u ontbijt
11:30u meditatie
12:00u lunch
13:30u stiltewandeling/bosbad
17:00u meditatie
18:00u diner
20:00u meditatie

Dag 3

8:15u mindful bewegen
9:00u ontbijt
11:00u meditatie
12:00u lunch
13:30u sluitingscirkel

En bij een XL weekend is er 1 hele dag extra natuurlijk 🙂 

Deels in stilte

De helft van de dagen zullen we in stilte verblijven. De overige tijd kun je ervoor kiezen om in stilte te blijven of juist het contact met de anderen in de groep te zoeken. 

Je hoeft geen ervaring te hebben met meditatie of yoga, maar het mag natuurlijk wel.

Sfeer impressie video locatie

Prachtige locatie in de bossen

We verblijven dit weekend bij De Refter; een sfeervol voormalig klooster, een prachtig gebouw. De Refter ligt in Ubbergen, vlakbij Nijmegen. Het is gemakkelijk te bereiken met de auto en de bus stopt voor de deur.

slow living weekend mindfulness nijmegen
slow living weekend mindfulness nijmegen klooster Refter Ubbergen

Wie ben ik?

Karlijn Jacobs - Slow Living

Ik ben Karlijn Jacobs, mindfulnesstrainer en ik organiseer sinds 2017 de Slow Living Weekenden.

Ik vind het zelf heel erg belangrijk om regelmatig pauze momenten in te lassen. Kleine momenten op een dag, zoals even 5 minuten stoppen met waar ik mee bezig ben en bewust ademhalen, me even gewaarzijn van al mijn ervaringen. En ook langere pauze momenten van een dag / weekend / week / maand. Zowel in volledige stilte als in deels stilte. Ik heb in een boeddhistisch klooster in Spanje gewoond, waar ik veel heb mogen leren, Verder heb ik in Nederland diverse retraites gedaan (en nog steeds doe ik dit regelmatig), zowel retraites in volledige stiltes als retraites waar ook leringen en deelmomenten onderdeel waren. Naast mijn opleidingen en trainingen die ik gevolgd heb, hebben deze retraites ervoor gezorgd dat ik nu zelf hele fijne retraites mag organiseren. 

En deze rust, deze stilte, doet me zó goed, dat gun ik jou ook.  Even uitzoomen. Stap uit je routine van het dagelijkse leven en neem een pauze. Het fijnste is dit in een kleine setting, groene omgeving en een warme sfeer. Dit vind je bij het Slow Living Weekend.

Ervaringen van eerdere deelnemers:

Meer dan 80 mensen gingen je voor 🙂

Alle andere ervaringen lees je op de review pagina.

Slaapplek

Slaapplek:
Je kunt kiezen uit de chambrette of een éénpersoons kamer:
chambrette

Chambrette

Je slaapt op een grote slaapzaal in een authentieke houten chambrette. Elke chambrette heeft een bed, kast en wastafel. Het is aan de voorzijde afgescheiden met een gordijn. Douches en wc’s zijn op de gang en deel je met de andere deelnemers. 

eenpersoons kamer

Eigen kamer

Wil je liever een eigen kamer? Dat kan ook. Er zijn drie 1-persoons slaapkamers met een kast en eigen wastafel. De douches en wc’s deel je met de andere deelnemers. 
De toeslag voor een éénpersoons kamer is €45.

Kosten

LET OP:
De prijs voor het Slow Living Weekend bestaat uit twee delen. Zo willen we het weekend zo toegankelijk mogelijk maken.

  1. Van te voren maak je €250 (3 dagen) of €330 (4 dagen)  over. Dat bedrag dekt de kosten voor overnachting, ontbijt, lunch en diner en de hele dag door koffie, thee en fruit en wat lekkers.
  2. Voor de begeleiding van Karlijn bepaal je zelf het bedrag. Dit betaal je contant aan het eind van het weekend, anoniem in een envelop. 
    (Mocht je het fijn vinden om een richtlijn te hebben: gemiddeld geven deelnemers tussen de €50 en €150. Maar echt elk ander bedrag is goed. Ik vind het belangrijk dat je geeft wat goed voelt.)

Data

Klik hieronder op je gewenste data en slaapplek, daarna kun je je gevens invullen en betalen via iDeal. 

Wil je graag eerst samen afstemmen om te kijken of dit is wat nu bij jou past?

Corona update:

  • Geld terug: mocht het Slow Living Weekend vanwege strengere maatregelen vanuit het RIVM niet door kunnen gaan krijg je je geld terug. 
  • We houden de groep klein: maximaal 10 deelnemers. 
  •  Bij corona klachten blijf je thuis.

Veelgestelde vragen:

De ruimte is groot genoeg om voldoende afstand van elkaar te houden, er is een grote meditatiezaal en een eet/woon-kamer. De groep is maximaal 10 personen. Wat betreft de slaapzaal (chambrettes): er zijn 20 chambrettes, waarvan er maximaal 7 gebruikt zullen worden, dus ook daar heb je voldoende ruimte van elkaar. We houden ons aan de richtlijnen die op dat moment gelden van de RIVM. 

Jazeker! Je hebt geen ervaring met meditatie of mindfulness nodig, maar dat mag natuurlijk wel. Het is praktisch en laagdrempelig. Er komt meestal een mix van mensen (meestal vrouwen) die dit voor de eerste keer doet en een paar die al bekend zijn met meditatie. De sfeer is liefdevol en veilig. 

De koks houden hier rekening mee, waar mogelijk. Op het aanmeld formulier kun je je wensen bij ‘opmerkingen’ invullen.

Sowieso eten we altijd vegetarisch.

Ik raad je aan om je telefoon uit te zetten en helemaal onder in je tas te stoppen, om je echt volledig op jezelf te kunnen focussen en je alle ruimte kunt hebben voor jezelf. Maar uiteraard: dit kies je zelf. 
(Je mag ook je telefoon bij mij inleveren mocht de verleiding anders te groot zijn). 

Mocht je het weekend zonder telefoon door willen gaan maar wél bereikbaar willen zijn voor noodgevallen, dan kun je altijd mijn nummer doorgeven. Daar blijf ik gedurende het weekend bereikbaar.

Heb je nog vragen?

Voel je vrij om contact op te nemen.

Je kunt Karlijn bereiken op jacobs.karlijn@gmail.com of 06-20957599

Volg me ook op Instagram: